پشت هر داستان موفقیت یک راز نهفته است. به ویژه بازاریابی محصول، صرفاً در مورد مفید بودن یا اصالت نیست. مشتریان امروزی یک محصول "ملموس" می خواهند. و در اینجا محتوای تازه و قابل باور مورد نیاز است. هدف نهایی جان بخشیدن به لباس و لوازم جانبی با کلمات و تصاویر است.
برای محتوای مد، کاربران باید احساس کنند که ملزم به مالکیت محصول هستند. این بدان معناست که آنها فقط یک کالای جدید نمیخرند. قبل از خرید آنها می خواهند مواد را روی پوست خود احساس کنند، آن را در ذهن خود ببینند و با کمد لباس خود ترکیب کنند.
نکته برجسته یک متن مد موفق، توصیف احساسی است. محتوای مد زمانی در بهترین حالت خود قرار می گیرد که به طور مستقیم به آن احساس پرداخته شود. متن همچنین باید نیاز به داشتن لباس را برانگیزد.
اطلاعات زیاد نیز برای فروش مفید است تا به تمام سوالاتی که مشتری ممکن است در مورد لباس داشته باشد پاسخ داده شود. احساسات خریداران خود را الهام بخشید و آنها را با سبک متقاعد کنید.
داستان پشت لباس را بگویید: مواد از کجا می آیند؟ چرا دقیقاً از این مواد استفاده شده است؟ مواد چه حسی دارد؟ کدام طراحان در ایجاد آن شرکت کردند؟
چرا محتوا بسیار مهم است و چه کاری باید انجام دهد؟
همه محتوا، از جمله محتوای صنعت مد، مهم است. مشتریان چگونه باید از کفشهای کتانی یا جدیدترین شلوار جین مطلع شوند، البته اگر متنهای خوبی ندارند؟ خوب، حلقه دوستانی هم هستند که اخبار را به اشتراک می گذارند. اما بیایید کاملاً صادق باشیم، چه کسی می خواهد همان لباسی را بپوشد که دوستش از صحبت کردن در مورد آن دست بر نمیدارد؟
در نهایت، بازاریابی محتوا به معنای قابل مشاهده و شناخته شدن محصول است. به همین دلیل است که متون مد خوب برای فروشگاه های الکترونیکی و تجارت الکترونیک در دنیای مد ضروری هستند. هرچه محتوا به سؤالات بیشتری در مورد لباس یا لوازم جانبی مربوطه پاسخ دهد، متن در موتورهای جستجو مانند Google یا Bing قابل مشاهده خواهد بود. به بیان تصویری، موتورهای جستجو در حال حاضر راهنمایی دیجیتالی هستند که در آن محتوای مد به عنوان مدل به عموم ارائه می شود. در اینجا طراح سایت عملاً نقش توسعهدهنده مفهوم را برعهده میگیرد، که توالی، ترتیب نمایش و محتوا را تعیین میکند و بنابراین موفقیت نمایش مد را تعیین میکند.
اگر موتورهای جستجو متن را دوست داشته باشند، رتبه خوبی به شما می دهند. این به نوبه خود کلیدی برای دید بیشتر و ترافیک بیشتر برای وب سایت مد یا فروشگاه آنلاین است. اگر بازدیدکنندگان وبسایت هر چیزی را که میخواهند به سرعت و به آسانی پیدا کنند و محتوا گویای همه چیز باشد، در بهترین حالت میتوانند یک آیتم بخرند یا رزرو کنند. همچنین اگر این بازدید منجر به اشتراک خبرنامه، یک نظر خوب، یک ارزیابی صادقانه یا حتی یک توصیه در کانال های رسانه های اجتماعی آنها شود، خوب است.
کدامیک بهتراست؟ محتوا یا مد
علاوه بر محتوای کلاسیک وب سایت، ارائه تک تک محصولات مربوطه و توصیف دقیق و تا حد امکان با جزئیات باشد. بالاخره هدف فروش یا تبلیغ است.
فرم های زیر از محتوا و بازاریابی برای اقلام مد بسیار مناسب هستند:
متون دسته
توضیحات دسته ها در فروشگاه های الکترونیکی بسیار مفید است. آنها تک تک محصولات را به طور مختصر و واضح خلاصه می کنند و به بازدیدکنندگان فروشگاه یک نمای اولیه می دهند. به آنها بگویید که برای مثال، اگر روی دسته شلوار کلیک کنند، چه انتظاری دارند. کدام برندها نمایندگی دارند؟ ویژگی های خاص شلوار شما چیست؟ چه شلواری پیشنهاد می کنید که دیگران نمی دهند؟ از متون دسته بندی برای متمایز شدن از رقبا و کسب رتبه خوب در گوگل استفاده کنید. در صورتی که سبد محصولات به طور پیوسته در حال رشد باشد، تجدید نظر منظم به شدت توصیه می شود.
متون محصول
مهمترین چیز خود اطلاعات محصول است. ساختار واضح و قابل درک سریع صفحه محصول به کاربر کمک می کند تا راه خود را به راحتی پیدا کند. علاوه بر جزئیاتی مانند اندازه، رنگ، جنس و شکل، لباس یا لوازم جانبی باید با متن در حال اجرا توصیف شود. کت چه ویژگی خاصی دارد؟ چه کسی و چرا آن را طراحی کرده است؟ این ژاکت برای چه کسی و برای چه مناسبتی طراحی شده است؟ به خصوص با کدام مدل لباس ست می شود و با کدام اکسسوری ها یا مدهای دیگر می توان آن را به خوبی ترکیب کرد؟
صفحات فرود
طرحها و لباسهای خاص شایسته ارائه ویژه در شبکه جهانی وب هستند. صفحات فرود بهترین راه برای انجام این کار هستند. از نظر بصری و محتوایی، هر چیزی که بخواهید که لباس را در حد توان شما نمایان کند مجاز است. این در مورد استایل و بازاریابی کت واک است. این شامل طراحی گرافیکی و همچنین محتوای مد شما می شود. گروه هدف باید به دقت تجزیه و تحلیل شود تا صفحه فرود مشتریان را به دست آورد. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و رویکرد کاربر قبل از تولید متون مد در لیست کارهایی که باید انجام دهید قرار می گیرند، آنلاین شوید و کاربر را از نظر احساسی جذب کنید.
متون وبلاگ
یک وبلاگ مد یا مقالات وبلاگ در فروشگاه های الکترونیکی از توزیع نوآوری های مد به شدت پشتیبانی می کند. سبک های همیشه جدید و قطعات طراح را می توان به سرعت و زیبایی برای مردان و زنان در یک وبلاگ مد ارائه کرد. لحن آرام تر و معتبرتر در اینجا مزیت است. در بیشتر موارد، فقط مربوط به خود لباس است که نویسنده وبلاگ یا اینفلوئنسر آن را از روی تجربه خود نظر می دهد و به آن امتیاز می دهد. این باعث ایجاد اعتماد در گروه هدف می شود و می تواند به سرعت ستاره های مد را به طراحان ستاره تبدیل کند.
رسانه های اجتماعی
محتوای مد نمی تواند رسانه های اجتماعی را نادیده بگیرد. تأثیر افراد شناخته شده بر مصرف کننده عادی بسیار زیاد است: لباس هایی که کیم کارداشیان در یک عکس در کانال اینستاگرام خود می پوشد نیز به زودی در کمد لباس های دنبال کنندگان او آویزان خواهد شد. اما حتی بدون افراد مشهور، مد و محتوا به خوبی در رسانه های اجتماعی هماهنگ هستند. از آنجا که کانال های رسانه های اجتماعی با تعامل رشد می کنند، درست مانند ما انسان ها. به عنوان موجودات اجتماعی، ما به طور مستقیم یا غیرمستقیم با دیگران تعامل داریم. در سال های اخیر این اتفاق به صورت آنلاین از طریق پست کردن، به اشتراک گذاری احساسات، رویدادها، دانش یا چیزهای مادی در رسانه های اجتماعی رخ داده است. تمام محتوای به اشتراک گذاشته شده بر اساس شیوه زندگی فردی و فعلی اپراتور است، مانند تجارت مد.
اینفلوئنسر مارکتینگ
برخی از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به «آیکونهای مد» تبدیل شدهاند که از جمله آنها به ویژه اینستاگرام است. برچسب های مد از این پلتفرم ها به طور خاص برای جلب توجه به مد خود و تشویق مردم به خرید از آنها استفاده می کنند. کیم کارداشیان را که قبلاً ذکر شد، در نظر بگیرید، او نشان می دهد که تأثیر تأثیرگذاران بر فروش محصولات چقدر است. در اینستاگرام، کاربران میتوانند پستهای بیشماری درباره مد و آخرین روند لباسها را با هشتگهای خاصی مانند #مد، #استایل یا #OOTD (لباس روز) پیدا کنند.
چه چیزی برای یک وب سایت مد موفق و متن مد مهم است؟
موفقیت در تجارت آنلاین به معنای دیده شدن است. هرکسی که در یکی از اولین مکانهای اینترنت، یعنی در موتورهای جستجو قرار نداشته باشد، یا اصلا پیدا نشود، به ندرت توجه کاربران را به خود جلب میکند. به همین دلیل است که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) از جمله انتخاب گروه هدف برای برچسب ها و شرکت هایی که در تجارت الکترونیک فعال هستند ضروری است. علاوه بر این، جنبه های زیر نقش بسزایی در دستیابی به مشتریان دارند.
بین المللی سازی: آیا زبان های بیشتر مفید هستند؟
وقتی نوبت به تجارت آنلاین میرسد، بهترین کار این است که همه فرهنگها را با استفاده از زبانشان مورد بررسی قرار دهیم. وب سایت حداقل باید به زبان انگلیسی در دسترس باشد. حتی اگر تجارت بین المللی انجام نمی دهید. زیرا در سطح ملی تعداد کافی افراد خارجی زبان وجود دارد که محصولات شما را به صورت آنلاین می بینند و به طور بالقوه آنها را خریداری می کنند. هرچه زبان های بیشتری ارائه دهید، به افراد بیشتری دسترسی خواهید داشت. با رنگ های محلی مانند عبارات و جوک های شناخته شده، فروشگاه های الکترونیکی و تجارت الکترونیک نیز با پیشنهادات منطقه ای تحت تاثیر قرار می گیرند.
محتوا نباید منحصراً توسط ابزار ترجمه شود، اما سخنرانان بومی نتیجه را بررسی و بهینه میکنند. خوانندگان به سرعت متوجه تفاوت می شوند و اگر متن دارای خطا باشد یا ساختار جمله وجود نداشته باشد، اعتماد به نفس خود را از دست می دهند.
ارتباط: برای محتوای مد این به چه معناست ؟
متون مد باید به اندازه صنعت مد به روز باشند. لحن، سبک و قوانین سئو باید با استاندارد فعلی تطبیق داده شود - یا برای متمایز شدن از رقبا دوباره طراحی شود. با این حال، محتوا باید همیشه به سمت گروه هدف تنظیم شود. فصلها ضروری هستند و سالها در تجارت مد به عنوان زمان تنظیم گرایشها و مجموعههای جدید معمول بودهاند. چرخ و فلک بهار، تابستان، پاییز و زمستان دائما می چرخد. بنابراین، متون موجود در فروشگاه آنلاین نیز باید مد روز نگه داشته شوند. قبل از شروع فصل به موقع برای این کار آماده باشید.