تماس با پشتیبانی: 02155167811

موفقیت در سئو و 5 راز که کسی حاضر نیست آنرا به تو بگوید

در اینجا 5 نکته برای موفقیت در سئو وجود دارد که باید در وب سایت خود پیاده سازی کنید تا ترافیک طبیعی بیشتری داشته باشید.

1 - E.A.T 

2 - طراحی واکنش گرا

3 - بررسی گواهینامه SSL

4 - پادشاه واقعی مخاطب هدف است نه محتوا

5 - ساخت لینکهایی غیر از لینکهایی که برای تبلیغ سایت به آنها پول میدهید

 

آیا کسی به شما گفته است که هدایت ترافیک به سایت شما غیرممکن است؟ این وبلاگ قصد دارد با کمک به شما در مقابله با چنین وضعیتی با استراتژی‌های پرطرفدار که برای ما کارآمد هستند، اشتباه آنها را ثابت کند. این استراتژی‌ها بخشی از خدمات سئوی مدیریت شده ما هستند و به شما کمک می‌کنند تا به طور تصاعدی رشد کنید.

استراتژی‌های موفقیت در سئو که می‌خواهید از اینجا بیاموزید، بر اصولی متمرکز هستند که Google هنگام رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در صفحه نتایج موتور جستجوی خود، اصلی‌ترین آنها را در نظر می‌گیرد.

1 - E.A.T

آیا در مورد E.A.T شنیده اید؟ اگرچه این اصطلاح ممکن است خنده اولیه را به همراه داشته باشد، این مفهوم سئو به قدری عمیق است که وب‌سایت‌هایی مانند بهداشت، امور مالی، اخبار، قانون یا دولت باید به این اصل جدید تعیین شده توسط Google توجه کنند تا رتبه بالاتری کسب کنند.

 

بنابراین، E.A.T دقیقا چیست؟

E.A.T مخفف Expertise, Authority و Trustworthiness است. به عبارت ساده، این چیزی نیست جز چند معیاری که گوگل برای ارزیابی کیفیت وب سایت ها استفاده می کند. به گفته گوگل، الگوریتم های آن فقط برای واکشی صفحاتی آموزش داده شده اند که واقعاً به کاربران کمک می کنند. هر وب سایت یا صفحه وب که به این استاندارد پایبند نباشد در SERP پایین می آید. این منجر به ترافیک ارگانیک کمتری می شود.

علاوه بر این، الگوریتم‌ها اکنون به قدری مبتکرانه هستند که هرگونه اطلاعات نادرست یا محتوایی که به طور بالقوه نفرت پراکنده می‌کند، باعث آسیب، اطلاعات نادرست یا فریب کاربران می‌شود، علی‌رغم تلاش‌های سختی که در بهینه‌سازی انجام شده توسط آژانس‌های سئو انجام می‌شود، رتبه‌بندی نمی‌شود.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت دارویی را رتبه‌بندی کنید که روش جدیدی برای درمان سرطان پیشنهاد می‌کند، به احتمال زیاد Google ممکن است شما را در وهله اول رتبه‌بندی نکند. دلیل آن این است که نظریه ای که در وب سایت پیشنهاد می شود هنوز مورد پذیرش علمی قرار نگرفته است.

اگر می‌خواهید چنین وب‌سایت‌هایی را که معمولاً در دسته‌بندی کلی YMYL قرار می‌گیرند رتبه‌بندی کنید، باید اطمینان حاصل کنید که کارشناسان موضوع با سوابق آنلاین ثابت شده محتوا را می‌نویسند. علاوه بر این، چنین وب سایت هایی به عوامل اعتماد قابل توجهی نیاز دارند که از سایت های معتبری مانند مایو کلینیک یا Healthline سرچشمه می گیرند.

Google تأکید کرده است که هر وب‌سایتی که محتوا تولید می‌کند، محصولات یا خدماتی را می‌فروشد که بر معیشت کاربران تأثیر می‌گذارد، باید اطمینان حاصل کند که سازنده اصلی محتوا از تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد برخوردار است.

2 - طراحی واکنش گرا

شاید تعجب کنید که چرا حتی در سال 2022 طراحی واکنش گرا را به عنوان یک عامل تعیین کننده در نظر گرفته ام. بله، اکثر وب سایت های موجود در اینترنت واکنش گرا هستند. با این حال، یک تغییر در کل فرآیند ایجاد یک وب سایت بهینه شده برای موبایل وجود دارد.

زمانی که گوگل در سال 2015 تلاش برای طراحی واکنشگرا یا تجربه کاربری را آغاز کرد، تعداد کاربران دسکتاپ بیشتر از کاربران تلفن همراه بود. همانطور که می دانید، از سال 2015 تا 2020، دیجیتال مارکتینگ سر به فلک کشید و به نظر می رسید یک میانبر سریع پیدا کرده است، چیزی شبیه به کرم چاله. اکنون در مرحله ای هستیم که تعداد کاربران موبایل از کاربران دسکتاپ بیشتر است.

با این حال، روند طراحی وب سایت ها هنوز به آن ارتقاء نرسیده است. حتی در حال حاضر، برخی از سایت سازها وب سایت هایی را برای دسکتاپ می سازند در حالی که طراحی موبایل در مرحله دوم قرار دارد. Google فهرست‌سازی اول موبایل را تحت فشار قرار داده است و این نشانه‌ای از سوی Google برای چرخش مجدد است.

اگر صاحب شرکت سایت ساز هستید، و موفقیت در سئو مشتریان برایتان مهم است مطمئن شوید که مشتریان وب‌سایتی دارند که ابتدا موبایل محور و سپس دسکتاپ باشد. اگر نیاز به الهام دارید، رابط کاربری جدید Google را بررسی کنید. رابط کاربری جستجوی گوگل ابتدا بر روی موبایل انجام شد و سپس با دسکتاپ سازگار شد.

3 - بررسی گواهینامه SSL

صاحبان مشاغل پول زیادی را صرف طراحی وب سایت می کنند و انتظار نتایج فوری را دارند. اکثریت آنها از نحوه عملکرد کل اکوسیستم وب آگاهی کمی دارند. بسیاری از این صاحبان وب‌سایت که از نتیجه ناامید شده‌اند، سایت‌های خود را رها می‌کنند و به دنبال گزینه‌های دیگری برای جلب توجه به کسب‌وکار خود هستند.

اما مراقبت از چند چیز اساسی می توانید موفقیت شما را دو چندان کندلذا باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با استانداردهای صنعت مطابقت دارد. گواهینامه SSL یکی از این عوامل است. اگرچه پیاده سازی آن آسان است، اما توجه کمی از سوی صاحبان وب سایت به آن می شود.

گوگل وب سایت ها را برای دریافت گواهی SSL تحت فشار قرار داده است. مرورگر کروم اکنون همه وب‌سایت‌های غیر SSL/غیر HTTPS را ناامن نشان می‌دهد. این نشانه واضحی است که گوگل در برابر سایت هایی که هنوز به HTTPS منتقل نشده اند، حس بدی دارد.

ما صفحات نتایج موتورهای جستجو را زیر نظر داشتیم و متوجه شدیم که گوگل رتبه بندی وب سایت های ایمن را به وب سایت های ناامن ترجیح می دهد. به روز رسانی های آینده مرورگر کروم دلیل دیگری است که چرا باید مشتریان خود را به سمت داشتن وب سایت های HTTPS سوق دهند.

از سال 2020، مرورگر کروم زمانی که کاربران سعی می کنند صفحه وبی را باز کنند که غیر HTTPS یا دارای مشکل محتوای مختلط است (هم فایل های HTTP و هم HTTP) هشداری را نشان می دهد. این می تواند منجر به نرخ پرش بالاتر شود که در نهایت منجر به کاهش ترافیک طبیعی می شود.

  گوگل می خواهد محتوای جذاب را در صفحه اول رتبه بندی کند و اگر نرخ پرش یا زمان صرف شده در صفحه ناچیز باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیک ارگانیک همراه با افت موقعیت کلمات کلیدی کاهش یابد.

4 - پادشاه واقعی مخاطب هدف است نه محتوا

ممکن است با عبارت - محتوا پادشاه است برخورد کرده باشید. با این حال، با نگاهی به مسیری که صنعت بازاریابی دیجیتال در حال حرکت است، می توان تشخیص داد که محتوا فقط یک ابزار است و پادشاه واقعی مخاطب هدف است.

زمانی بود که محتوای باکیفیت در وب رتبه بندی می شد، اما آن روزها مدت زیادی به پایان رسیده است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نویسندگان محتوا از این موضوع شکایت داشته باشند که علیرغم تولید محتوای با بالاترین کیفیت، در رتبه بندی گوگل قرار نگرفته و یا جذابیت بسیار کمی دارد.

یکی از دلایل اصلی این امر عدم مطالعه مخاطبان است. بزرگترین اشتباهی که نویسندگان محتوا مرتکب می شوند این است که محتوا را بر اساس آنچه که فکر می کنند برای مخاطب هدف بهترین است، تنظیم می کنند. این ممکن است در بازاریابی آفلاین کارساز باشد، اما وقتی نوبت به وب می‌رسد، هر وب‌سایت دیگری در تلاش است تا کاربران احتمالی شما را جذب کند.

تنها راهی که می‌توانید در ایجاد محتوایی که تبدیل‌کننده است موفق شوید، درک مخاطب درون و بیرون است. در سطح کلان، شما باید به الزامات، مسائل، عادات آنها نگاه کنید، در حالی که در سطح خرد، کلمات کلیدی، تأثیرگذاران، و موضوعاتی که آنها دوست دارند.

5 - ساخت لینکهایی غیر از لینکهایی که برای تبلیغ سایت به آنها پول میدهید

ستون فقرات موتور جستجوی گوگل نحوه درک لینک ها و انتقال قدرت از یک وب سایت به وب سایت دیگر است. ارتباط و کیفیت سایت هایی که در صفحه نتایج جستجو می بینید عمیقاً به این عامل بستگی دارد.

گوگل از زمانی که ویژگی rel=nofollow را معرفی کرد با یک معضل مواجه شده است. این ویژگی پیوند تضمین می‌کند که وب‌سایت‌ها دستورالعمل‌های واضحی را به Google ارائه می‌دهند تا هیچ پیوندی را ارسال نکنند، زیرا به سایت اعتماد ندارند. امروزه استفاده از این ویژگی لینک به یک استاندارد تبدیل شده است. اکثر وب سایت ها همه لینک های خارجی را به صورت nofollow می کنند. این امر قضاوت در مورد کیفیت لینک ها را برای گوگل غیرممکن کرد و این غول موتور جستجو به یک راه حل سریع نیاز داشت.

نتیجه این کار، معرفی دو ویژگی جدید rel - rel=ugc و rel=sponsored بود.

بنابراین، از مارس 2020، گوگل در حین ارزیابی کیفیت یک وب سایت برای رتبه بندی در SERP های خود، تمام ویژگی های پیوند به جز rel=sponsored را در نظر گرفته است. این به طور موثر به این معنی است که حتی اگر یک بک لینک nofollow به دست آورید، تنها زمانی ارزش آن را دارد که سایتی که آن را ارائه می دهد، سایت معتبری باشد. حرکت رو به جلو، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و بک لینک های nofollow نقش حیاتی در تصمیم گیری موقعیت صفحات وب دارند.

متخصصان سئو اکنون باید روی دریافت بک لینک های متنی تمرکز کنند و فرقی نمی کند که dofollow یا nofollow باشد. گوگل اکنون حرکت کرده است و فقط به دنبال سیگنال های زمینه ای برای رتبه بندی وب سایت ها است و در نهایت، این می تواند ترافیک جستجوی ارگانیک را افزایش دهد.

 

فروش ویژه
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش